09 ژانویه 2024
دیدگاه‌ها برای استقلال مالی بسته هستنددیدگاه

سلام و درودی دیگر بر شما مطالعه دوستان گرامی امروز با سایت مستقل شو همراه باشید تا درباره استقلال مالی صحبت کنیم امیدواریم از این مطالب بهره و لذت کافی را ببرید.

استقلال مالی چیست؟

استقلال مالی به معنی داشتن ثروت کافی برای زندگی راحت و بدون وابستگی به مال دیگران است. درواقع شخص مستقل برای رفع نیازهای خود به دیگران یا شغل آنها متکی نیست؛ بلکه به درآمد خود تکیه می‌کند .

اهمیت و مزایای رسیدن به استقلال مالی

۱. ایجاد احساس امنیت و آرامش خاطر

یکی از مزایای استقلال مالی، آرامش خاطری است که به همراه دارد. هنگامی‌که چندین جریان درآمد دارید، می‌توانید احساس امنیت کنید و بدانید که اگر اتفاق غیرمنتظره‌ای رخ دهد، پول کافی برای حمایت از خود و عزیزانتان خواهید داشت.

۲.آمادگی برای شرایط اضطراری

زندگی نامشخص است و هر چیزی ممکن است یک‌شبه اتفاق بیفتد. اگر فردی از نظر مالی مستقل باشد و پس‌اندازها و سرمایه‌گذاری‌های خود را به شیوه‌ای سیستماتیک برنامه‌ریزی کرده باشد، عبور از روزهای سخت و آماده‌شدن برای موارد غیرمنتظره آسان‌تر می‌شود.

۳. زندگی بدون استرس

درست است که پول همه مشکلات را حل نمی‌کند، اما داشتن مقدار کافی از آن برای پوشش هزینه‌های شما، در کنترل استرس به شما کمک قابل‌توجهی می‌کند.

۴. داشتن امنیت شغلی

امروزه امنیت شغلی در حال تبدیل‌شدن به یکی از مسائل اساسی است. بعد از همه‌گیری کرونا و بحران اقتصادی، افراد زیادی شغل خود را از دست دادند. این اتفاق ممکن است برای هر شخصی رخ دهد و هیچ راهی برای تضمین امنیت شغل شما وجود ندارد.

در چنین مواقعی، مستقل‌بودن از نظر مالی باعث می‌شود فرد در موقعیت بهتری قرار گیرد تا به حقوق خود وابسته نباشد. همچنین در صورت مواجهه با بیکاری، زندگی‌تان کمتر دچار اختلال می‌شود.

۵. آزادی انتخاب

وقتی از نظر مالی مستقل هستید، درهای بی‌شماری به روی شما باز می‌شود

از جمله آزادی‌های متعددی که استقلال مالی می‌تواند در دستیابی به آن کمک کند، خرید ملک، نقل‌مکان به شهر جدید، مسافرت، شروع یک سرگرمی جدید، دنبال‌کردن یک کسب‌وکار جدید، اهدای پول، استعفا از شغل، گرفتن تعطیلات کاری و … است.

چه رابطه‌ای بین استقلال فکری و استقلال مالی وجود دارد؟

اولین و مهم‌ترین قدم برای رسیدن به استقلال مالی، دستیابی به استقلال فکری است. چون تفکر، مبنای همه چیز است. هر موفقیت و هر شکستی در نتیجه عمل دقیق به یک تفکر ایجاد شده است

راهکارهایی برای رسیدن به استقلال مالی:

قدم اول: هدف زندگی خود را تعیین کنید

استقلال برای شما چه معنایی دارد؟ هدف شما از به‌دست‌آوردن آن چیست؟

قدم دوم: بودجه تعیین کنید

بودجه ماهانه تعیین کنید و به آن پایبند باشید

این کار به شما کمک می‌کند در برابر وسوسه ولخرجی موفق شوید

قدم سوم: پس‌انداز داشته باشید

پس‌انداز یک منبع عالی برای هزینه‌های غیرمنتظره است که شما را از دام وام و قرض می‌رهاند و همچنین پس‌اندازکردن به شما کمک می‌کند تا همه پول خود را به شکل بیهوده خرج نکنید و همیشه قسمتی از آن را برای خرج‌های ضروری داشته باشید.

قدم چهارم: یادگیری مداوم

اگر می‌خواهید مستقل باشید باید مدام در حال یادگیری باشید

قدم پنجم: درست و حساب‌شده خرج کنید

برای مستقل شدن باید اقتصادی خرج کرد و برای رسیدن به یک هدف باید اقتصادی‌ترین راه را انتخاب کرد

قدم هفتم

یک فهرست هزینه و درآمد تهیه کنید:

برای مستقل شدن باید اقتصادی عملکرد و برای اقتصادی شدن باید یک فهرست از خرج‌ها را تهیه کرد و تاحدامکان آن‌ها را اقتصادی نوشت و بر اساس آن‌ها عملکرد.

چگونه مدیریت مالی داشته باشیم؟

شاید فکر کنید که به‌دست‌آوردن پول برای ثروتمند شدن کافی است و برای ثروتمند شدن فقط باید درآمدتان را افزایش دهید، طرز فکرتان کاملاً اشتباه است و مدیریت مالی شخصی یکی از مهم‌ترین رازهایی است که در ثروتمند شدن می‌تواند دخیل باشد و شما را به سمت ثروتمند شدن هدایت کند

فردی که از علم مدیریت مالی شخصی بتوانید استفاده کند، خواهد دانست در چه مواقعی باید پول خود را پس‌انداز کند و چه مواقعی لازم است پول خود را سرمایه‌گذاری کند.

برای برنامه‌ریزی در حوزهٔ مدیریت مالی شخصی فرد باید بتواند وضعیت مالی کنونی خود را مورد بررسی قرار دهید و آن را تحلیل کند. یعنی بتواند مقدار بدهی‌ها، سرمایه‌های نقدی و غیرنقدی خود را مشخص کند. همچنین از عهدهٔ این بربیاید تا نیازهای کوتاه‌مدت و بلندمدت خود را تشخیص دهد و برای آن‌ها راهکارهایی را در نظر بگیرد.

برای این که فرد بتواند از پس تمام این موارد بربیاید باید تمایلات خود را در زندگی مورد ارزیابی قرار دهد و اهداف خود را به‌صورت واضح و شفاف بررسی نماید تا به موفقیت فردی در کسب‌وکار خود دست پیدا کند.

راهنمایی‌هایی برای کسب استقلال مالی

۱:دارایی‌های نقدی و غیرنقدی خود را مشخص کنید

میزان دارایی‌های خود را به طور دقیق مشخص کنید. این دارایی‌ها می‌تواند دارایی‌های نقدی یا غیرنقدی باشد که طی سالیان سال آن‌ها را به دست آورده‌اید. این کار می‌تواند جایگاه فعلی شما را مشخص کند و به شما این نکته را یادآوری کند که چه‌قدر سرمایه دارید

۲:تقویم‌های مالی استفاده کنید

تقویم‌های مالی یکی از بهترین ابزارهایی هستند که می‌توانند شما را در زمینهٔ مدیریت مالی رشد دهند و باعث شوند که تمام رویدادهای مالی‌تان را در بهترین زمان ممکن انجام دهید؛ بدون این که چیزی را از قلم بیندازید.

۳:برای دوره‌های مختلف بودجه‌ای را در نظر بگیرید

بودجه‌بندی باعث می‌شود تا همیشه کنترل بهتری روی خرج‌کردنتان داشته باشید و به‌طورکلی بتوانید مقدار حدودی پس‌اندازتان را از قبل تخمین بزنید

۴:قسمتی از درآمدتان را به هزینه‌های ضروری اختصاص دهید

قطعاً اولین دلیل به‌دست‌آوردن درآمد برای هر فردی می‌تواند رفع نیازهای اولیه باشد. برای همین شما هم باید قبل از این که درآمدتان را صرف موارد بی‌دلیل کنید، قسمتی از آن را برای هزینه‌های ضروری زندگی‌تان کنار بگذارید

۵:هزینه‌های غیرضروری را کاهش دهید

هزینه‌های غیرضروری آن دسته از هزینه‌ها هستند که شما به‌دلخواه آن‌ها را انتخاب می‌کنید

روشنک قاسمی

روشنک قاسمی

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهها بسته است.